Side 95 af 103 FørsteFørste ... 45859394959697 ... SidsteSidste
Viser resultater 941 til 950 af 1022

Emner: Kamptråden 2020/21

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Filippo-Inzaghi Se meddelelser
    Løn. Det kan der tales om mange steder. Calhanoglu ligner heller ikke én der fortjener de lønninger der tales om.

Det er for store perioder hvor Milan begynder at vise de samme børnefejl som tidligere.

Pioli trækker så heller ikke noget op af hatten. Ét system og når det ikke virker er der ikke meget at gøre.
    Det er heller ikke nemme betingelser når det er hhv. Meite, Castillejo og en evigt uskarp Leao man kan smide ind når der skal jagtes en scoring.

EDIT: Glemmer helt Diaz og Hauge? Mon de intet har vist til træning?

Med det sagt, så savner jeg bestemt også lidt mere variation, eventuelt med en flad firmandsmidtbane og så Leao op ved siden af Zlatan, forstår simpelthen ikke hvorfor det endnu ikke er forsøgt når vi har skulle jagte en scoring. Leao virker ikke tilpas på kanten efter min optik.
    Sidst redigeret af auge : 1 Uge Siden kl. 16:44

Standard

Løn. Det kan der tales om mange steder. Calhanoglu ligner heller ikke én der fortjener de lønninger der tales om.

Det er for store perioder hvor Milan begynder at vise de samme børnefejl som tidligere.

Pioli trækker så heller ikke noget op af hatten. Ét system og når det ikke virker er der ikke meget at gøre.

Ja hvis jeg ikke tager fejl så spillede både Inter, Atalanta og Juve 3-5-2 da de slog os, og synes generelt vi har det svært mod det system, og her kunne det være dejligt med en træner som godt kunne finde på at spille lidt anderledes for at dække det op. Der savner jeg godt nok Ancelotti, det kunne være 4-3-2-1, 4-3-1-2, 4-4-1-1 osv, og han viser også med Everton at det kan være en rigtig god ide at ændre noget i ny og næ.

En spiller som Hakan er jo lukket helt ned, og Theo kan jo ikke løbe væk fra 4 spillere hver gang.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af auge Se meddelelser
    Det er heller ikke nemme betingelser når det er hhv. Meite, Castillejo og en evigt uskarp Leao man kan smide ind når der skal jagtes en scoring.

Med det sagt, så savner jeg bestemt også lidt mere variation, eventuelt med en flad firmandsmidtbane og så Leao op ved siden af Zlatan, forstår simpelthen ikke hvorfor det endnu ikke er forsøgt når vi har skulle jagte en scoring. Leao virker altså ikke tilpas på kanten efter min optik.
    Enig. Ikke nemt.

Pioli har dog fået store roser for sin formåen med Milan. Synes det glemmes hvor ordinært det var før Zlatan og Kjær kom til. Da mentaliteten ændrede sig, ændrede resultaterne sig.

Ser ikke Pioli gøre det helt store hvis jeg skal være lidt hård. Det er i sådan periode som denne jeg godt gad at se en taktisk genistreg eller to. Lige nu gør man det samme uge efter uge og har problemer mod Spezia, Røde Stjerne og Inter.

Standard

Enig. Ikke nemt.

Pioli har dog fået store roser for sin formåen med Milan. Synes det glemmes hvor ordinært det var før Zlatan og Kjær kom til. Da mentaliteten ændrede sig, ændrede resultaterne sig.

Ser ikke Pioli gøre det helt store hvis jeg skal være lidt hård. Det er i sådan periode som denne jeg godt gad at se en taktisk genistreg eller to. Lige nu gør man det samme uge efter uge og har problemer mod Spezia, Røde Stjerne og Inter.
    Enig. Måske det bare er taktisk Pioli mangler det sidste for at kunne tegne sig som en absolut top-træner. For mandskabsbehandlingen er tilsyneladende fremragende, det hører vi både fra truppen nu og forhenværende spillere.

Standard

Ud fra den form og krise Milan kom med så syntes jeg vi greb den her kamp helt forkert an. Se Inter´s mål, det er jo rene foræringer som netop er Inter´s styrke nemlig kontra.
    Som jeg skrev inden, ville jeg hellere vi så et defensiv Milan og så glemme alt om højt pres, som ikke har fungeret i 2021, da vi bare ikke er tæt nok på modstanderne. Vi gør alt det vi absolut ikke skal og give Lukaku en friløber efter 5 minutter og der kan ikke mange følge med. Men hvorfor pres så meget i de her svære tider og så istedet for stå dybt og lad os overstå de første 20 minutter

Det er sikkert let at være bagklog og Zlatan havde selvfølgelig chancer og hvis og hvis, men overordnet så havde vi bare ikke modet. I første halveg var ligesom imod Spezia og i anden halveg prøvede vi så med alt på et kort fra start og kunne have udlignet, men det er kendetegnende for vores nuværende situation at tingene bare ikke lige går den vej de gjorde inden jul. Det

Pioli vil sikkert sige Handanovic var afgørende, men overordnet kunne de have scoret langt mere i første halveg og lukket og slukket. Så tror det er tid til at vågne op nu og sige vores indgang til kampene skal ændrer sig i den nuværende situation hvor tingene ikke kører. Stå dybt og luk pladsen også imod Roma næste uge, som dog fodboldmæssigt er et niveau over Inter og som kan skabe kampe

Vi var sikkert ikke mesterskabs kandidat inden sæsonen og heller ikke inden den her kamp, men syntes det er ærgeligt vi prøver at praktiserer den her type fodbold når spillerne iøjeblikket ikke har troen og formen. Så er det man skal kunne tilpasse sig som træner og som spiller
    Sidst redigeret af Rossonero : 1 Uge Siden kl. 17:02
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Hold da op, endnu en snitter i et derby. Minder om dengang i 2010/2011 vi lå side om side med Inter og vandt 3-0 på to mål af Pato. På nær vores sejr i efteråret så er man efterhånden blevet vant til at tabe mod dem. Gud hvor trættende. Ligeså trættende at se Romagnioli spille disse kampe. Har han nogensinde præsteret en kamp mod Inter og Juve?

Ved ikke om vores gameplan var back to the roots med presspil, det vides ikke rigtigt da vi hurtigt kommer bagud og skal jagte. Mod Spezia skreg vi på mere agressivitet og presspil, men her løber vi direkte ind i Inters fælde med kontra og direkte spil. Det får de så tre mål på intet mindre. Sidste mål er en joke.

Sgu også op ad bakke med de tre klasseredninger efter 5 min i 2. halvleg af Handanovic. Ærgerligt, kunne have givet os blod på tanden.

Vi har efterhånden tabt en håndfuld kampe i 2021. Lukker mål ind på stribe.. holder kun 0 mod Benevento, Cagliari og Crotone. Jeg vil påstå at skaderne og den lange sæson har taget luften af ballonen - vi kan ikke spille med samme energi, pres og intensitet som før. Midtbanen er hullet som en si om det er Tonali, Meite eller Bennacer. Theo’s løb er efterhånden halvhjertede og desperate. Pioli har ikke været dygtig nok til at omstille sig og spille klogere. Conte er bare et niveau over på det punkt.

Skuffende men forventeligt.

Standard

Efter aftenens kamp må det stå klart at der et væsentligt styrkeforhold mellem de to hold.
    Nogen vil måske mene det var naivt at Pioli at spille så åbent, og det er det formentlig også, men det skal ses i lyset af at vi hurtig kom bagud og skulle jagte udligningen. Når det så er sagt, så er der ingen tvivl om hvem der er den mest taktisk modne træner og hold mellem Pioli-Conte og Inter-Milan. Efter de tog føringen faldte de bevidst tilbage og lod os trille bolden rundt på midten, mens de lurede på omstillingerne, og i halvlegen kunne det meget vel have heddet 2-0 og hvis de var endnu mere kyniske 3-0. I anden halvleg var Inters tilbagestående tilgang dog lige ved at koste dem, men marginalerne var ikke med os idag.
    Det endte med at være en nådesløs opvisning af Inter, der nu må anses at være storfavoritter.
    Jeg forstod dog ikke den taktiske disposition at lade Romagnoli mandsopdække Lukaku, mens Romagnoli tog Lautaro. Jeg forstår godt at den ene er højrebenet, og den anden venstrebenet, men det var noget af et mismatch, og jeg er ikke i tvivl om at Kjær ville have gjort det bedre i den duel.

Jeg må sige at min drøm om Scuddettoen er mere eller mindre slukket, men måske er det også fint nok at få et reality check. Hvis vi ser på startopstillingerne så er det vel kun Ibra, Theo, Donnarumma og til dels Kessie og Kjær der ville være med til at kæmpe om en startplads, på resten af positionerne er der bare niveauforskel, samtidig med at Inter har haft mere tid til at sammenspille en mere erfaren trup.

Ad individuelle spillerpræstationer så vil jeg egentlig ikke skælde ud på nogen særligt. Synes de fleste spillede en middelmådig kamp, hverken uden at floppe eller brilliere - Inter var bare bedre og mere kyniske og mere er der ikke at sige til det. Hvis jeg dog skulle sige én spiller som jeg havde håbet og forventet mere af, så er det Calhanoglu der skulle have ageret som en form for bindeled mellem midtbane og angreb samt playmaker i dag og hvor han idag på ingen måde magtede det. Hvis han så i det mindste havde arbejdet sin røv i laser var han tilgivet, men dette var heller ikke tilfældet.

Men hovedet op, op på hesten, og lad os så samle tropperne og få CL i hus.
    Zorro per sempre!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af acm_per_sempre Se meddelelser
    Efter aftenens kamp må det stå klart at der et væsentligt styrkeforhold mellem de to hold.
    Nogen vil måske mene det var naivt at Pioli at spille så åbent, og det er det formentlig også, men det skal ses i lyset af at vi hurtig kom bagud og skulle jagte udligningen. Når det så er sagt, så er der ingen tvivl om hvem der er den mest taktisk modne træner og hold mellem Pioli-Conte og Inter-Milan. Efter de tog føringen faldte de bevidst tilbage og lod os trille bolden rundt på midten, mens de lurede på omstillingerne, og i halvlegen kunne det meget vel have heddet 2-0 og hvis de var endnu mere kyniske 3-0. I anden halvleg var Inters tilbagestående tilgang dog lige ved at koste dem, men marginalerne var ikke med os idag.
    Det endte med at være en nådesløs opvisning af Inter, der nu må anses at være storfavoritter.
    Jeg forstod dog ikke den taktiske disposition at lade Romagnoli mandsopdække Lukaku, mens Romagnoli tog Lautaro. Jeg forstår godt at den ene er højrebenet, og den anden venstrebenet, men det var noget af et mismatch, og jeg er ikke i tvivl om at Kjær ville have gjort det bedre i den duel.

Jeg må sige at min drøm om Scuddettoen er mere eller mindre slukket, men måske er det også fint nok at få et reality check. Hvis vi ser på startopstillingerne så er det vel kun Ibra, Theo, Donnarumma og til dels Kessie og Kjær der ville være med til at kæmpe om en startplads, på resten af positionerne er der bare niveauforskel, samtidig med at Inter har haft mere tid til at sammenspille en mere erfaren trup.

Ad individuelle spillerpræstationer så vil jeg egentlig ikke skælde ud på nogen særligt. Synes de fleste spillede en middelmådig kamp, hverken uden at floppe eller brilliere - Inter var bare bedre og mere kyniske og mere er der ikke at sige til det. Hvis jeg dog skulle sige én spiller som jeg havde håbet og forventet mere af, så er det Calhanoglu der skulle have ageret som en form for bindeled mellem midtbane og angreb samt playmaker i dag og hvor han idag på ingen måde magtede det. Hvis han så i det mindste havde arbejdet sin røv i laser var han tilgivet, men dette var heller ikke tilfældet.

Men hovedet op, op på hesten, og lad os så samle tropperne og få CL i hus.
    Det er også lidt af en utaknemmelig opgave Romagnoli er på, så forståeligt han ikke præstere på top niveau!

Spøg til side, så er jeg langt hen af vejen enig med de 2 foregående skriverier om dagens nederlag. Jeg har egentligt hele tiden været rimelig afklaret ift. om mesterskabet var mulig eller ej, så på den front er jeg ikke så 'skuffet' - men jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke vil købe den her med at 'luften er gået af ballonen' - det er top professionelle spillere som ikke skal andet end at holde sig fysisk klar (corona eller ej). Truppen er bare ikke dygtig nok og har i mine øjne bare overpræsteret pga. Pioli's mandskabsbehandling, som så tydeligt ikke kan bære en hel sæson mod modstandere som ganske enkelt bare er bedre.

Nu skal den top 4 bare holdes og så har sæsonen altså stadig været en succes i min bog! Så må vi se hvad markedet kan bringe af til- & afgange, det er på godt og ondt, stadig en super spændende tid at være Milan fan i.

God søndag!

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af auge Se meddelelser
    Det er også lidt af en utaknemmelig opgave Romagnoli er på, så forståeligt han ikke præstere på top niveau!

Spøg til side, så er jeg langt hen af vejen enig med de 2 foregående skriverier om dagens nederlag. Jeg har egentligt hele tiden været rimelig afklaret ift. om mesterskabet var mulig eller ej, så på den front er jeg ikke så 'skuffet' - men jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke vil købe den her med at 'luften er gået af ballonen' - det er top professionelle spillere som ikke skal andet end at holde sig fysisk klar (corona eller ej). Truppen er bare ikke dygtig nok og har i mine øjne bare overpræsteret pga. Pioli's mandskabsbehandling, som så tydeligt ikke kan bære en hel sæson mod modstandere som ganske enkelt bare er bedre.

Nu skal den top 4 bare holdes og så har sæsonen altså stadig været en succes i min bog! Så må vi se hvad markedet kan bringe af til- & afgange, det er på godt og ondt, stadig en super spændende tid at være Milan fan i.

God søndag!
    Mandskabsbehandling og så vel den klassiske selvtillidseffekt. Milan var usårlige med det der følger med af gode marginaler mv.

Jeg er i øvrigt helt enig i at top 4 vil være en klassepræstation hvis man husker på hvor Milan kommer fra og hvor hurtigt det er gået. Man har da højst et hold der er på niveau med en 3-4 andre.

Kampen mod Roma bliver spændende. Vi har brug for at se at det ikke falder fra hinanden nu og jeg er spændt på reaktionen.

Standard

Det har netop været min anke hele vejen igennem. Får vi en 4. plads har det her hold præsteret over alle forventninger. En 4. plads er dog langt fra sikker da der er gode hold vi kæmper mod. Også hold der nok har et højere niveau end os. Og her tænker jeg ikke på Juve og Inter som er uden for kategori, men Roma, Napoli, Atalanta og Lazio. Det er de hold vi skal kigge mod.

Og selvom vi er i krise pt. og spillet er forfærdeligt, så lukrerer vi stadig på medvind og marginaler fra efteråret og det er netop her vi skal finde et lille lys i mørket. Vi har 15 kampe tilbage og har 6 point til Lazio og Atalanta på 5. pladsen. Var vi blevet tilbudt den situation inden sæsonen startede ville vi alle have taget den med kyshånd.

Forspringet er dog skrøbeligt og får vi ikke kæmpet os ud af den krise hurtigt så er det ikke meget værd for Lazio og Atalanta er klart mere stabile end os. Men der kommer meget støj fordi ledelsen stadig ikke har gjort sit arbejde uden for banen heller. Kontrakterne, Zlatans festival er simpelthen ikke noget vi skal bruge krudt på nu hvor der er pres nok på det sportslige.

Regler for meddelelser