Side 54 af 75 FørsteFørste ... 444525354555664 ... SidsteSidste
Viser resultater 531 til 540 af 741

Emner: Kamptråden 2020/21

Standard

Jeg er helt færdig. Min puls er stadig helt oppe. De er ingen energi tilbage og så får vi alligevel leveret 10 sidste minutter med pres og chancer og henter sejren hjem. Ubesejrede i efteråret. I dag mangler vi vores måske fire vigtigste spillere i Zlatan, Kjær, Bennacer og Kessie og slår alligevel Lazio.

Standard

Om vi så falder helt sammen på den anden side af vinteren, så er det her altså en sejr i sig selv. 26 kampe ubesejret, og vi overvintrer på førstepladsen.

Ville nærmest ønske, jeg kunne sige tak til hele det her hold. Det har godt nok været et sløjt årti, og den entusiasme, man normalt har som fan, har til tider været helt i bund. Derfor er det her også så meget større. Godt nok ærgerligt, at det lige skulle ske med tomme stadions. Men stadig. Intet mindre end fantastisk.

Igen matcher spillet på ingen måde resultatet, men vi har bare nogle super dygtige offensive kræfter, der kan afgøre det - og som har tur i den. Alt lykkes bare. Overordnet set spiller vi fandeme flot fodbold, og når det glipper, så henter vi fandeme bare point alligevel... Utroligt!

Og så skal man ikke glemme, hvor amputeret en start ellever, vi stiller op med!

Jeg tror, at Inter ender med at nappe Scudettoen. Og jeg har fortsat Juventus med mindst lige så gode odds, som vi har. Men vi er med i kampen, og vi ligger endda nummer et. Det er godt nok længe siden, vi sidst har kunnet sige det. Så hvis det hele ender med, at vi kun sikrer kval til CL, så har det stadig været en mere end godkendt sæson.

Og så er der altså fremtid i det her hold.

Forza Milan! Fantastisk lille-juleaften, det her!!!
    Sidst redigeret af Capocannonieri : 4 Uger siden kl. 22:53

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Voss Se meddelelser
    Jeg er helt færdig. Min puls er stadig helt oppe. De er ingen energi tilbage og så får vi alligevel leveret 10 sidste minutter med pres og chancer og henter sejren hjem. Ubesejrede i efteråret. I dag mangler vi vores måske fire vigtigste spillere i Zlatan, Kjær, Bennacer og Kessie og slår alligevel Lazio.
    Har ikke haft mulighed for at se andet end anden halvleg, lidt fjernt så vil ikke udtale mig om det var fortjent eller ej.

Men du rammer fuldstændig plet. Der kan nemt argumenteres for vi mangler vores 4 vigtigste spillere idag. Derudover Gabbia, som også måtte foretrækkes over Kalulu.

Nu skal Zlatan og især Simon Kjær bare tage og blive klar til efter nytår. Jeg er målløs over dette efterår generelt, og i aften er bare endnu en blåstempling.

Vi henter point på Juve, Napoli og Atalanta idag hvilket blot gør det endnu bedre.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Det mest vanvittige efterår jeg kan huske. Vi vinder kampe som denne selvom vi er næstbedste hold på banen og helt flade. Hvad sker der for holdet.
    Vi gik døde fra 55-70.. fuldstændigt. Så gik Lazio også døde da der manglede et kvarter, da Immobile og Milinkovic gik ud. Rebic med to giga chancer. Uafgjort var nok fair set over hele kampen, men skulle der være en vinder til sidst.. Nå ja, så har vi Theo Hernandez. Han er jo fuldstændig vanvittig. I sin 2. sæson vel at mærke.. Må koste snildt over 50 mil EUR nu.

Hvor er det fantastisk at se spiller juble så meget sammen med Pioli. Fattede ikke, at han ikke satte Diaz ind. Hauge gav en smule friskhed. Castellejo lidt ligegyldig men hjælper Calabria mere end Saelemakers.

Og så må man bare sige.. Den “gamle” garde med Donnarumma, Calabria, Romagnioli, Calhan, Rebic og Theo bærer denne kamp for resten af holdet. Hæderlig indsats af især Tonali og ok af Krunic.

Fantastisk afslutning på et vildt Milan år. Man er helt varm indeni - det fortjente spillerne godt nok. Lækkert at tage point til Juve, Napoli og Atalanta hvor vi egentlig ikke kunne regne med det.

Men vi har et projekt. Det hedder forsvar. Jovist scorer vi jo en helvedes masse mål, men inkasserer jo 2 i snit siden Kjær udgik. Ikke godt nok på de få chancer. Kan godt se viber nød til at spille Kalulu da han er mere “varm”, men centerback er han ikke lige pt. Hold ham endelig som back-up til Calabria og send Dalot retur.

Standard

2020 har været et fantastisk år som Milan fan, disse øjeblikke betyder bare endnu mere når det er cl pladser og evt mesterskab der kæmpes om, fremfor en 7 plads og EL kval.

Den flotteste sejr vi har fået i år, vi mangler 4 af vores 5 bedste spillere, og vinder lidt ufortjent da vi var helt flade efter 50 min. Theo kan man nærmest ikke rose mere, han er så vild den knægt.

Motm må dog være Inzaghi, noget siger mig at vi havde tabt kampen hvis Immobile og SMS havde blevet på banen, i hele 2 halvleg indtil de røg ud kunne vi ikke have 5 afleveringer i træk uden at miste bolden.

Nå, juleferie på 1 pladsen, men endnu vigtigere får vi forhåbentligt vigtige spillere tilbage, og god afstand til Lazio, Atalanta og Napoli som alle mister point idag.

God jul til jer alle, forza Milan.

Standard

Ikke nok med at vi vinder denne kamp og at Theo igen er kampafgørende. Jeg er ikke bleg for at kalde ham en af de bedste venstre backs i verden lige nu. Resten af resultaterne flasker sig også i Milans retning. Juventus, Napoli, Atalanta og selvfølgelig Lazio taber alle sammen point. Derudover skal det ikke undervurderes at være bedste i indbyrdes kampe, da det ikke er umuligt at to hold kommer til at have samme pointantal.

Standard

Sad egentlig at tænkte selv da der stod 2-2 at den her kamp tager jeg sku hatten af for Milan, der kommer med stort set lutter reserver og alligevel matcher Lazio til fulde i 90 minutter. Vi startede som de bedste hold gør med kynisme oppe foran og stod defensiv fint indtil et absolut helt vanvittig straffespark i min verden Lazio får. Hvis det kan give et straffespark den slags berøring, så kan de dømme straffespark meget ofte ved dødbolde hvor spillerne berører hinanden. Men lugtede selvfølgelig at stor kompensations dom for Milan´s straffe, der dog egentlig var fint da Rebic jo bliver tacklet helt håbløs og bolden forlængst er væk.

Vi kom i modvind efter målet og kom for langt tilbage, men sluttede så halvegen udemærket og kom længere frem. I anden halveg startede vi som i første med højt pres og havde egentlig Lazio hvor vi ville have dem, og de kunne ikke andet end slå lange bolde fremad, hvor de dog selvfølgelig har en stor fordel med deres kæmpe fysik. 2-2 målet kom ud af ingenting, men alt for simpelt mål, men vi er igen tilbage til at vi lukker alt for mange mål ind.
    Derefter gik pusten virkelig af os indtil de sidste 10-15 minutter, hvor vi igen fik stabiliseret os og havde gode muligheder for at tage føringen. Men at det så sker i overtid viser bare hvor vanvittig det har været indtil videre at vi vel nød og næppe kan stille hold nærmest, men alligevel tager sejren. Ud fra chancer var det vel ikke ufortjent, men spillemæssigt var begge hold identiske med gode og dårlige perioder i kampen.

Mesterskabet kan vi ikke komme uden om længere, men et eller andet sted håber jeg ikke det lykkes i år. Det er alt for tidlig i den udvikling klubben er i og bedre vi har 2-3 sæsoner før vi tager mesterskabet. Selvom det er gætterier, så vil et mesterskab med ret stor sikkerhed medfører en forfærdelig næste sæson, hvor mange spillere vil falde igennem akkurat som vi så efter 98/99 sæsonen, hvor vi vandt et mesterskab lige så meget ud af det blå.

Men lad os se, der er mange kampe endnu, men den måde vi får hentet sejre på tyder bare her og nu vi kommer til at spille med længe i toppen. Vi skal dog ikke mange sæsoner tilbage hvor Inter førte til jul og det hele kørte på skinner for dem, men derefter gik det ned af bakke og smed det hele og de havde vel dengang et bedre hold end Milan. Men der sker noget magisk i Milan i den her tid, så ikke andet end at sige god jul og forhåbentlig kan vi få nogle tilbage i det nye år hurtig
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Det er fuldstændig fantastisk det her. Marginaler eller ej. I virkeligheden også sejr eller ej idag. 2020 har været magisk. Ganske enkelt. De ryk holdet tog med Zlatan og Kjærs ankomst, med Pioli som styrmand er ganske enkelt over al forventning. Man er ganske enkelt klart længere end man burde være.

Man kommer formentlig ned på jorden igen. Hvem ved.. Måske CL næste år med den fiasko at det ikke bliver til top 4 igen samme år, men helt ærligt så er det her uventet på alle måder. Jeg var én af dem der talte for at Zlatan skulle komme retur og havde en følelse af at der manglede den mentalitet der sidenhen har fundet ind i truppen. Nogen af det er drevet af selvtillid, men noget har også ændret sig fundamentalt.

Der er kampe som idag hvor man klart vil argumentere for at tre point er i overkanten, men der er også mange kampe hvor Milan er klasser bedre. I slutningen af 2020 har vi set flere point drevet af mentalitet og marginaler end af godt spil. Men helt ærligt.. Truppen er jo slet ikke til det og man er mere og mere amputeret. Alligevel trækker man resultater som dette. Theo står som bedste eksempel og træder så meget i karakter. Voldsomt.

At Inzaghi træffer en beslutning om at tage Immobile og Milinkovic ud af deres totale momentum er også en sjælden brøler fra hans taktikbræt må jeg sige.

I må alle have en fantastisk jul og et godt nytår. Selv i disse tider. Vi har grund til for en sjælden gang at glædes over Milan. Den dårlige sæsonstart blev ikke bare slettet, den blev erstattet af et totalt momentum der har varet et år. Scudetto? Ah, nok ikke. Champions League - Absolut realistisk. I hvert fald skal det nydes og hyldes. Det er tiltrængt og velfortjent for alle os hårdt prøvede mennesker.

Standard

Man kan sige Milan´s resultater viser ihvertfald hvordan selvtillid og tro kan få et hold til at overpræsterer, når man uanset hvad man smider på banen altid får resultater, hvilket må give en fantastisk tro hos alle spillere, da alle får succes og det ikke kun er de 11 bedste hver gang der spiller, da vi er ramt af så mange skader.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Man kan sige Milan´s resultater viser ihvertfald hvordan selvtillid og tro kan få et hold til at overpræsterer, når man uanset hvad man smider på banen altid får resultater, hvilket må give en fantastisk tro hos alle spillere, da alle får succes og det ikke kun er de 11 bedste hver gang der spiller, da vi er ramt af så mange skader.
    Amen mentaliteten er jo ændret totalt. Man har jo følelsen af det er komplet ligegyldigt hvem der trækker trøjen over hovedet, som du siger. Nuvel Theo må gerne være en af dem, sikke en afgørende back.

Håber det hele gør man kan få ro til at få forlænget med Hakan og Donnarumma, og så må man sgu smide nogle klausuler i deres kontrakter, hvis vi misser chl, hvis det er det der er problemet.

Kampen idag bliver beskrevet som lidt heldig sejr, og jeg har ikke set nok til selv at vurdere, men synes ellers vi spiller skide god fodbold efterhånden. De få uafgjorte, er også for det meste nogle vi har "fortjent" at vinde, så sådan en sejr som idag er ekstra god. Fuck hvor jeg håber på top 4 i år, så vi kan bygge videre.

Regler for meddelelser