Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Bog om Milan

Standard

Der findes for nuværende ikke en dansk Milan-bog. Jesper og jeg har dog ikke afskrevet muligheden for at gøre det en dag.

Et forlag skal dog også kunne se et potentiale.

Standard

Tror umiddelbart det ville være et svært projekt a skrive en spændene bog om. Kræver ufattelig meget insiderviden, før man kan gøre historien om en klub til en spændene bog og ikke bare den sædvanlige børnebog, der ikke formår meget andet end at præsenterer klubben. Selvbiografier fra tidligere spillere, trænere mm. tjener vidst bedst et sådant formål. Carlo Ancelottis selvbiografi syntes jeg var rigtig god, i sær som Milan fan, selvom han selvfølgelig også fortæller om hans tid som spiller (og hjælpetræner for Sacchi på landsholdet) i Roma og træner i både Parma, Juve og Chelsea. Dog fedt at høre historier om livet på Milanello og hvordan Galliani, Maldini og alle de andre er som mennesker. Ancelotti virker bare som en stor krammebjørn og det at han ikke er en jernmand som Capello gør ham bare så skide fantastisk som historiefortæller, da han er lidt tættere på spillerne osv.

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Il Grande Olly Se meddelelser
    Tror umiddelbart det ville være et svært projekt a skrive en spændene bog om. Kræver ufattelig meget insiderviden, før man kan gøre historien om en klub til en spændene bog og ikke bare den sædvanlige børnebog, der ikke formår meget andet end at præsenterer klubben. Selvbiografier fra tidligere spillere, trænere mm. tjener vidst bedst et sådant formål. Carlo Ancelottis selvbiografi syntes jeg var rigtig god, i sær som Milan fan, selvom han selvfølgelig også fortæller om hans tid som spiller (og hjælpetræner for Sacchi på landsholdet) i Roma og træner i både Parma, Juve og Chelsea. Dog fedt at høre historier om livet på Milanello og hvordan Galliani, Maldini og alle de andre er som mennesker. Ancelotti virker bare som en stor krammebjørn og det at han ikke er en jernmand som Capello gør ham bare så skide fantastisk som historiefortæller, da han er lidt tættere på spillerne osv.
    Lyder også som en fed fortælling/historie af Carlo. Den må jeg læse en skønne dag :-)

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser
    Der findes for nuværende ikke en dansk Milan-bog. Jesper og jeg har dog ikke afskrevet muligheden for at gøre det en dag.
    Jeg håber det en skønne dag bliver aktuelt, men ja. Kan godt se der lige er nogle ting der skal gå op i en højere enhed. Jeg tror jeg prøver lykken, at køber den bog I har udgivet. Og fedt at den er på dansk og ikke mindst, at forfatteren holder til herinde :-)
    Medlem nr. 133

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af DeepzOne Se meddelelser
    Havde faktisk læst om den herinde og på ekstra bladet, som der også var henvist til herinde. Den er også i tankerne, men umiddelbart tænker jeg, om den rammer alt omkring italiensk fodbold og måske ikke helt så meget om milan, som sådan? Ved heller ikke præcis hvad jeg går efter. Tænker det bare kunne være fedt at give en bog om ens klub, hvor man får alt historie osv med.. :-)
    Jeg kan godt skrive en bog til dig, Christian

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Fogh Se meddelelser
    Jeg kan godt skrive en bog til dig, Christian
    Du kan skrive mig en bog om den gang du og jeg var i Milano. Sidde ved domkirken og glo på damer med en masse kølige heineken, hvor vi lavede reglerne, at drikke ud fra de forskellige kategorier vi lavede os. "Så skal der skåles på lækre kvinder i lårkort og i stiletter". "Så skal vi drikke på ekstra tykke trunter i langt tøj og ølvom".. for satan, det var sjovt! :-) (Ja, og så alle de billederne jeg mindes der blev taget af de forskellige bagdele, når de passerede os)
    Medlem nr. 133

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Costacurta Se meddelelser

Den bog i lige har udgivet er den ikke på dansk, og kan købes i danske forretninger ?

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af DeepzOne Se meddelelser
    Du kan skrive mig en bog om den gang du og jeg var i Milano. Sidde ved domkirken og glo på damer med en masse kølige heineken, hvor vi lavede reglerne, at drikke ud fra de forskellige kategorier vi lavede os. "Så skal der skåles på lækre kvinder i lårkort og i stiletter". "Så skal vi drikke på ekstra tykke trunter i langt tøj og ølvom".. for satan, det var sjovt! :-) (Ja, og så alle de billederne jeg mindes der blev taget af de forskellige bagdele, når de passerede os)
    Haha, det var sgu skægt.

Super Moderator Zumbito's Avatar
    Tilmeldings dato
    Sep 2006
    Lokation
    Odense

Standard

Nu vi er ved bøger, så er jeg ved at læse Martin Jørgensens 'De Professionelle'. Den giver et indblik i calcioens verden med Århusianske øjne. Klart et læs værd, hvis man vil høre om spillet fra en spillers øjne.
    Medlem nr. 44

Standard

Er der nogen der kender til historien bag farven på vores hjemmebaneshorts og strømper. Synes den har været skiftende gennem årene med henholdsvis sorte shorts og hvide strømper og omvendt?

Har det ofte også haft noget at gøre med modstanderens farver når vi har spillet med både sorte strømper og shorts eller hvide strømper og shorts til hjemmebanetrøjen?

Regler for meddelelser