Side 455 af 456 FørsteFørste ... 355405445453454455456 SidsteSidste
Viser resultater 4,541 til 4,550 af 4551

Emner: Milans økonomi

Standard

Vi har jo før hørt, at stadiongodkendelse var lige om hjørnet, men jeg husker ikke, at borgmester Sala tidligere har været ude og give et så konkret grønt lys, som her:

https://gianlucadimarzio.com/it/nuov...io-milano-sala

Det ser altså ud til (mere kyndige herinde end mig selv må meget gerne bekræfte, om jeg læser det rigtigt), at vi fra 2026/27 kommer til at spille på en ny hjemmebane, der skal bygges ved siden af det nuværende San Siro, som så skal rives ned umiddelbart efter Vinter-OL.

Det bliver selvfølgelig vemodigt, men det er godt nok tiltrængt. Ærgerligt til gengæld, at udsigterne er så lange... Men trods alt virkelig, virkelig godt nyt! Lad os nu håbe, at det flasker sig.

Og så skal jeg også snart have taget mig sammen til at komme ned og se en sidste kamp på San Siro! Man ved jo aldrig, hvor længe den her periode med succes varer...

Standard

Alt i mens stadion cirkus fortsætter hvor vi nu er tvunget til at reducere mængden uden om stadion fra 55% til 35% og dermed også projektet bæredygtighed. Sala er positiv og der er taget et mindre skridt, men meget bureaukrati venter forude og at man allerede ved det tidligst bliver i 2027 siger en del om hvor meget der mangler, da selve byggetiden forventes at være 2,5 år. Dvs. 3,5 år som minimum med slagsmål med styret. Og det er hvis det går godt, hvilket det aldrig gør i Italien.

Nå,ville egentlig ind på, at vi netop har godkendt regnskabet fra 20/21 sæsonen som bød på et underskud på hele 97 mio euro. Vanvittigt når man tænker på vores omsætningsstørrelse men lødigt når man tænker Covid19 og den generrelle udvikling ind.

Nøgletal:
    Omsætning: 261 mio euro hvilket er 68% højere end året før.
    Udgifter: 347 mio euro. Hvilket er 31% lavere end året før.

Kigger man på omsætningen er det især to parametre der driver det:
    TV - en klar fremgang mod året. Det er i sig selv positivt at den stiger med 63 mio euro, men de ca 30-35 af disse er faktisk en forsinket udbetaling fra forrige regnskab, da sæsonen i 19/20 sluttede efter regnskabsåret og dermed betød udbetaling. Den går vi ikke næste gang. Derudover er EL tv (16) og sportslige resultater medvirkende til resten.

Sponsorer Der er en fremgang på 17 mio euro mod året før. Dette er en blanding af eksisterende klausuler/Bonuser (Emirates og Puma gav samlet set 3 mio euro ekstra grundet placeringen som nummer 2) og nye sponsorater.

Kampdagene trækker naturligvis ned. Min tanke er, at vi i denne sæson når vi mister tv-indtægterne vi fik ekstra i forrige regnskab, så vil det blive balanceret af kampdagsindtægter. Pt. har de to CL kampe og Inter kampen givet os 10 mio euro. Så mon ikke vi nok skal nå de 30 selvom CL nok giver os en del mindre en budgetteret grundet vores dårlige gruppespil.

Transfers på salgsfronten var der også en mindre fremgang grundet salget af Suso til 20 mio euro samt 5 mio euro tilbagebetaling for Tonali og diverse klausuler fra tidligere salg (Pessina, Kalinic, Caldara, Suso, Piatek). Sidstnævnte er bonusrelaterede aftaler da vi solgte/udlejede dem. Den del får vi dog også svært ved at ramme denne sæson da vi ikke har lavet capital gain på nogle spillere overhovedet. Dog kan Hauge give os 12 hvis Frankfurt ikke rykker ned da de så skal aktivere deres klausul. Men der er et hul på 17 mio euro til denne sæson - medmindre vi sælger i januar eller før juli næste år.

Af udgifterne er det mest interesante:
    Afskrivninger Denne post faldt med hele 44 mio euro til 88 mio euro. Det var forventeligt efter vi havde et regnskab uden store dyre fejlkøb som Piatek, Paqueta, Silva, Rodrigues og Biglia. Nu har det fundet et stabilt leje forhåbentligt.

Lønudgifter Overraskende for mig steg lønudgifterne i klubben med 8 mio euro. Det er den klart største udgift i klubben stadigvæk og står for ca. halvdelen af alle udgifter. Det overraskende for mig er at den ikke falder mere eftersom vi virkelig har reduceret. Førsteholdstruppen er dog stabil - basen er faldet men grundet kval til CL ender den samme sted. Der er dog ingen tvivl om hvorfor vi ikke kan bøje os for Donnas, Kessie og Hakans lønkrav. Vi har en alt for stor udgift her, men det skal dog siges, at den bør falder andre steder end bare spillerne også i min optik.

Kigger man på gælden er det endnu et bevis på at Elliot har været en god ejer, da de igen har dækket alt underskud. Vores bankgæld er steget med 40 mio euro, men det er for en gangs skyld en god gæld, da det har finansieret købet af Casa Milan bygningen. Ellers ligger gælden stabilt på 100 mio euro, som den har gjort siden Elliot tog over.

På transferfronten er der også fremgang. Vi skylder nu ca. små 60 mio euro til andre klubber. Det er et fald på 15 mio euro. Og det gode er, at det ca. samme beløb som vi har til gode. Det er naturligvis inden denne sommer hvor vi har brugt mange penge og dermed må forvente at se en stigning på køb af Maignan, Tomori, Adli osv.

Kigger på man selve transferkampagnen er der ikke de store overraskelser på priserne på de enkelte spillere:
    6.7 for Rebic
    5.2 for Saelemaekers
    4,8 for Hauge
    3.7 for Kjær
    1 for Tata og Kalulu.

Dertil har vi også fået indløst nogle ekstrabetalinger grundet 2. pladsen hvilket betyder, at prisen for Bennacer, Casti, Caldara.

Det bliver også opgivet at de officielle priser på Tomori (28,8) og Maignan (14.3)

Alt i alt er det ikke helt skidt når man tænker på, at vores konkurrenter har underskud på 100 mio euro mere end os, men vi er samtidigt langt fra målet.

Scaroni var ude at melde, at denne sæsons regnskab bliver bedre end den forrige. Og med CL, folk tilbage på stadion og måske et par ekstra sponsorer så ser det også fornuftigt ud. Men der er også noget der kan pege den anden retning. Vi mangler ekstra tv-penge, har færre indtægter på salg, afskrivningerne stiger og skal minimum blive nr. 4 i ligaen.

Et friskt bud pt med en top 4 placering vil være et underskud på omkring 50-60 mio euro. Hvilket igen understreget to ting: Der er en grund til vi er nødt til at sige farvel til Kessie og Romagnoli gratis da vi ikke kan øge lønningerne. Vi skal være en fast del af CL og have et nyt stadion før vi kan true Juve og Inter konsekvent over en længere periode.

Standard

Rygterne er der stadig at Eliott nu er igang med at sælge. Et eller andet må der nok være om snakken, men hvor tæt de er på et egentlig salg fremfor det hele stadig er meget overfladisk kontakt uden egentlig forhandlinger, kan man ikke rigtig vide. Medierne går som om det er tæt på, men lad os nu se.

Rygterne omkring kæmpe transfer budget er selvfølgelig kommet, men det er jo ikke fordi vores nuværende ejere ikke har penge, men simpelthen hen fordi vi have balance i regnskabet. Vi så sidst hvordan gik det da vi pludselig gik køb amok forud en sæson, det kommer der ikke noget godt ud af på kort sigt i hvertfald.

Forhåbentlig holder de fast i Maldini ihvertfald, som virker til mange spillere har en rigtig god kontakt til og han også formår at sælge klubben godt, når der skal hentes spillere. Til at starte fra scratch igen magter jeg snart ikke, da alle de ledelseting der konstant ændrer sig ikke gavner noget
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Det er godt nok ikke fordi det er særlig "romantisk" tilgang, at blive opkøbt af Investcorp fra Bahrain, som lader til at ligge i kortene. Men tro at nogen Italienske milliardærer køber Milan er nok også utopi. Omvendt må man sige, klubber som Paris og City jo også kommer fra samme lignende ejere, som mere eller mindre bare har fodbold som noget legetøj.
    Når alt kommer til alt er det selvfølgelig succes og underholdning fans jagter - og hvem pengene kommer fra er ikke det der vægter højest.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Aftalen skulle åbenbart være tæt på at være på plads.
    Hvad med @Costacurta - hvad har du af input til sådan en ny ejer
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Aftalen skulle åbenbart være tæt på at være på plads.
    Hvad med @Costacurta - hvad har du af input til sådan en ny ejer
    Ja lang tid siden Costacurta har givet os sine fine indblik. Kunne være ekstra interessant lige nu.

Standard

Lader til REDBIRD nu har overtaget kabløbet omkring Milan´s opkøb. Personlig så jeg hellere dem købe Milan, da det er et firma der ihvertfald har kendskab til at drive klubber, så vidt jeg kan læse. Men uanset ret besynderlig det lige pludselig vælter ind med købere og så lige nu hvor verden kommer til at opleve nogle meget usikre år med fortsat Corona og ikke mindst Ukraine. De kan måske godt se et Milan hold der kan løbe af med mesterskabet, men det i sig selv er nu ikke en faktor der pludselig vil gøre Milan super attraktiv tænker jeg. Stod de i en champions league finale, så kunne jeg måske mere forstå tilgangen at Milan kunne være et spændende produkt.

Lad os se hvor det ender, men forhåbentlig skal vi ikke igennem en sommer med fuld af usikkerheder, så vi glipper en masser transfer ind og ud af klubben, fordi Eliott mangler afklaring
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Fin Mediano Moneyball udsendelse om Milans ejerskab og måske forestående ejerskifte: https://www.mediano.nu/oversigt/2022...l-milans-gunst

Standard

Lader til Redbird løber af med klubben. Det gør mig absolut intet spor ud fra det godt nok ikke er særlig charmerende for at tilhører nogle pengemænd fra de kanter. Redbird er måske heller ikke helt ren i kanterne, hvis man graver i deres ting - men stadig for mig en verden til forskel
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Syntes det er fint med Redbird fremfor Investcorp.
    Men hold da op der er dødt inde i denne forum

Regler for meddelelser