Side 36 af 41 FørsteFørste ... 263435363738 ... SidsteSidste
Viser resultater 351 til 360 af 405

Emner: Kamptråden 2021/22

Standard

Overordnet egentlig en kamp som vi har set mange gange senest. Holdet er uden selvtillid og det er bare generelt bare ingen flow i vores spil. Napoli havde virkelig ikke meget at komme med, men er selvfølgelig et hold der kan spille bolden godt rundt, men chance mæssigt kom de ikke frem med det mindste.
    Vi havde sikkert 2-3 finde muligheder i kampen og alle sammen med Zlatan som afslutter som jeg lige husker. Men vi har bare ikke meget i værktøjskassen pt at arbejde med. Diaz får ikke skabt noget og med meget statiske kanter og ikke mindst Zlatan bliver det meget svært for ham at få skabt noget plads.

Det sidste mål skal jeg ikke kunne sige om der bør være off-side på eller ej. Dommeren var uden tvivl ekstrem meget i tvivl og var jo faktisk gået væk til sidst og måtte så tilbage igen og kigge en ekstra gang. Og mener jo at hvis der ikke er noget entydigt så skal målet ikke annulleres. Men uanset så mangler vi sku noget frisk vind i sejlene. En Theo, Leao og Rebic i form, så vil det være langt mere flow i Milan´s spil.

Syntes Florenzi gjorde det bedst hos Milan, men også Saelemakers havde et overraskende godt indhop, bedst når man egentlig regnede med endnu mere middelmådighed, da han kom på banen. Top 4 ligger vi dog stadig lunt i svinget og ser man på et halvt år uden Europæisk fodbold, så må det bare ikke glippe - men fortsætter skaderne stadig, ja så kan det i sidste endnu igen blive meget svært
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Det er sgu et hårdt nedlag at sluge.

Der blev investeret meget, og det var bestemt én af de kampe hvor man ikke skulle komme bagud. Det gjorde vi så efter 5 min. og så var det op ad bakke resten af kampen. Omstillinger kunne vi ikke spille på, da Napoli ikke var så offensive som de plejer. Derudover har vi abslout ingen fart i Krunic, Zlatan og tildels Messias.
    Også et Napoli i ringe forfatning, men de havde så heldet på deres side.

At målet annulleres, er jo latterligt, da tvivlen bør komme os til gode. Men de annullerede også Atalanta's mål på samme grundlag, så banen var kridtet op på det punkt. Reglerne er klare, men her må man virkelig vurdere hvor stor indflydelse Giroud har på den aktion, da Juan Jesus alligevel lå ned!

Fighten og ånden var der, og det skal vi have ros for. Kvalitetsmæssigt er der bare rigtig lang vej pt. uden Rebic og Leao samt en Theo og Brahim i vaklende form. Det er så her jeg savner, at Pioli kan være mere kynisk og rutineret. Simpenhelt forsøge at gøre holdet mere kompakt og få de grimme 1-0 sejre hjem, ligesom i gamle dage. Det er jo helt fair, at vi ikke kan lave højt presspil og spille spruldrende med et halvt hold ude.

Vores knæk minder meget om sidste års periode, som dog for alvor ramte i februar og marts. Vi har så forsøgt, at gardere os med en bredere trup, som så har fejlet big time any ways, og det er ikke godt.

Der er ikke mange dage til en ny kamp, som jeg frygter. Empoli er stærke pt. Heldigvis har vi samlet ualmindeligt mange point sammen i de første 10 runder, hvor vi endda lå +6 point foran Inter. Nu er vi så på -4, men vi skal nok nærmere kigge ned af den næste månedstid.

Jeg er spændt på om Pioli for éngangsskyld overrasker lidt med en anden tilgang/formation. Vi er et såret dyr som trænger til mere kompakthed.
    Jeg kunne godt tænke mig at se en Giroud på toppen, Zlatan trukket lidt tilbage og så en Saelemakers og evt. Florenzi på hver sin kant. Bennacer/Krunic og Tonali/Kessie på midten. Diaz skal ikke spille nu, og det skal Kessie tildels heller ikke.

Standard

Vi må vel sige at Diaz fortsat viser mangler og den tillid han har fået måske er forkert. Han har sikkert haft gode kampe, men middel niveauet er generelt bare ikke godt nok, men det er jo det sats Milan lever med pga de her mange unge spillere man giver chancen. Kunne godt nok også være en befrielse hvis vi havde en anden type angriber end lige Zlatan og Giroud. En der bevæger sig og har farten, så modstanderne kan kom lidt ud af position.

Men det er sku en tung periode på mange måder det her. Empoli er virkelig ikke nogen behagelig modstander, da de også spiller fodbold frem for bare at losse væk. Så vi skal have løbevilligheden igen og så forhåbentlig slutte med en sejr.
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Rossonero Se meddelelser
    Vi må vel sige at Diaz fortsat viser mangler og den tillid han har fået måske er forkert. Han har sikkert haft gode kampe, men middel niveauet er generelt bare ikke godt nok, men det er jo det sats Milan lever med pga de her mange unge spillere man giver chancen. Kunne godt nok også være en befrielse hvis vi havde en anden type angriber end lige Zlatan og Giroud. En der bevæger sig og har farten, så modstanderne kan kom lidt ud af position.

Men det er sku en tung periode på mange måder det her. Empoli er virkelig ikke nogen behagelig modstander, da de også spiller fodbold frem for bare at losse væk. Så vi skal have løbevilligheden igen og så forhåbentlig slutte med en sejr.
    Så ikke kampen igår, men jeg er meget enig bedømt på den seneste periode.

Der bliver snakket meget om en defensiv styrmand eller lignende.

Jeg tror sgu stadig jeg vil foretrække en offensiv spiller. Gerne en Faivre.

auge's Avatar
    Tilmeldings dato
    Nov 2006
    Lokation
    Frederiksberg

Standard

Ibra nu ude til kampen mod Empoli i morgen. Tydeligt at han efterhånden ikke egner sig til topprofessionel fodbold og hvad det kræver rent fysisk - er der nogen der ved om der tidligere har været meldinger om han træner mindre end resten af flokken? Måske det skulle overvejes hvis ikke det allerede er tilfældet.

Hvor om alting er, så bliver det svært at skabe noget mod Empoli som højst sandsynligt vil stå lavt. Ser frem til hvad Pioli finder på.

Standard

Zlatan har spillet meget på det seneste, så fint han får en pause. Men bliver virkelig en svær kamp i aften og vi er et hold der virket tappet for energi og selvtillid.
    Det bliver næppe pænt at se på, men det vil være meget vigtig at slutte med en sejr, så vi da går til juleferie med lidt positivt
    Kim

Medlem Nr. 4

Standard

Det her bliver en neglebidder.

Respekt til Empoli, som spiller utrolig underholdende!

Vi mangler noget kvalitet på de kanter nok engang. For satan vores indlæg er ikke gode nok. Så hjælper det sgu ikke meget, at have Giroud derinde..

Starten af kampen er rigtig skidt, og vi tager konsekvent 5 berøringer for meget. Bedste eksempel Theo Hernandez. Der er så mange muligheder for at spille igennem Empoli, hvis vi holder den på max 3 berøringer. Det blev dog bedre som halvlegen skred frem.

Jeg synes samtidig vi har et problem i forhold til vores pres. For mange gange er det ikke ordentlig afstemt. Flere gange presser Giroud, Saelemaekers og Kessie højt, men så nytter det fandme ikke spillerne bag dem står og sover. Hvis vi skal presse, så presser alle. Ellers vil jeg foretrække, at vi i perioder af kampen stiller os mere defensivt.

Det virker sgu heller ikke sikkert Romagnioli og Tomori makkerskabet. Vi mangler Kjær som leder dernede.

Kom så gutter lad os slutte året med en sejr!

Standard

Shit, en krampagtig forestilling.

Empoli spiller til tider et i tempo vi ikke kan følge med i. Hurtigere og kommer først på boldene. De giver dog stadig en del plads bagved.
    Nu fører vi så for anden gang, så lad os se hvordan vi håndterer dette. Anden chance.

Masser af ting som skal forbedres. Messias beslutninger og skarphed virker ikke rigtigt, der bliver konstant angrebet i venstre side fremfor at skifte side. Romagnoli kommer på mellemhånd hver gang.

Det positive er, er Kessie har formået at score to mål som trequartista i decideret gå tempo og Saelemakers virker i hopla. Nå ja, vi fører faktisk også på en eller anden måde 😊

Standard

Så blev kampen lukket.

Klare forbedringsmuligheder, men utrolig vigtig sejr.

Roma smed point i den her runde, Atalanta smed point og måske også Napoli.

Skal vi lige have en Giroud scoring og slutte året af med, så kan det ikke være meget bedre.

Standard

Gud hvor dejligt med de to mål. 10 min inden rammer de overlæggeren. Skarpt sparket ind af en in form Florenzi. Flot.
    Theo har spillet en mærkelig kamp, men scorer alligevel et striker mål. Fremragende kamp af Saelemakers. Man kunne undre sig over, at han startede ude mod Napoli.

Langt fra nogen prangende kamp, men vi tager imod Empolis naivitet og laver 4 styks. Tiltrængt. Især når Roma, Atalanta og Fiorentina taber points.

Regler for meddelelser